Har du spørsmål du ikke finner svar på her kan du ringe vårt kundesenter på 22 04 07 50 eller sende epost til nettbutikk@sogd.no

FRAKT

Vi sender med Bring. Alle ordrer vil bli sendt som Klimanøytral Servicepakke og hentes på nærmeste utleveringssted.
Du kan også hente varen kostnadsfritt i vår butikk i Sinsenveien 4 i Oslo. (Vis på kart). Vi sender en epost som varsler når varen er klar for henting.
Kjøp over 1000,- sendes fraktfritt.
Utsending til andre Nordiske land NOK 280,- (Bestillinger fra andre nordiske land må sendes på epost til nettbutikk@sogd.no)

Alle bestillinger blir behandlet og sendt innen 3 virkedager, dersom varen ikke finnes på vårt lager kan de ta noen dager i tillegg før utsendelse.

Ved bestillingsvarer opplyses det om leveringstid. Det er i noen tilfeller tiden det tar for fabrikken å produsere varen og å sende varen til oss.

Vi kan for tiden ikke ta imot bestillinger for utsending til land utenfor Norge i nettbutikken, men du er velkommen til å sende epost til nettbutikk@sogd.no med hvilke varer du ønsker å bestille. Så behandler vi din bestilling manuelt.

GENERELLE SPØRSMÅL

Du finner oss på to steder i Oslo. I butikken i Trondheimsveien 47 finner du vårt showroom med en omfattende utstilling av mange av produktene du finner i nettbutikken med fokus på dørhåndtak, møbelbeslag, hjem og interiør. I butikken i Sinsenveien finner du i tillegg produkter mot proff-markedet og utlevering av systemnøkler.

De fleste varene er utstilt i våre butikker , men noen av våre produkter leveres i veldig mange forskjellige varianter med et stort utvalg av kombinasjoner og vi har dessverre ikke alle varianter i butikken til enhver tid.

I vår nettbutikk kan du velge å betale med kredittkort (MasterCard, Visa og American Express) eller debetkort (Bank Axess).

Vi tilbyr også betaling med Svea. Svea Checkout gjør det enklere (ingen kredittkort og passord), tryggere (betal kun for de varene du har mottatt) og gir deg muligheten til å delbetale fakturaene etter et kjøp. Svea Konto lar deg samle alle dine kjøp på en faktura og betale i avdrag.

Hos oss kan du også betale med Vipps.

Angrer du kjøpet av en vare kjøpt i nettbutikken, har du i henhold til angrerettlovenmulighet til å fyller du ut angrerettskjema som du fikk tilsendt sammen med ordebekreftelsen du fikk når du gjorde din bestilling.

Har du betalt med kort må du oppgi ditt kontonummer. Har du valgt å betale med Svea Checkout annulleres faktura hos Svea ved retur av alle varene på ordren. Returnerer du deler av ordren betaler du kun restbeløpet ved å benytte KID og kontonummer på original faktura.

Pakk inn varen slik den ble levert. Ved retur og bytte er du ansvarlig for at varen ikke blir skadet under transport, og du er ansvarlig for varen inntil den er mottatt og signert for av oss. Ved retur eller bytte av en vare må varen være ubrukt og originalemballasjen må være hel. Samtlige dokumenter og tilbehør skal sendes med.

Ikke skriv rett på, eller bruk tape på, originalemballasje når du sender varen i retur.

Du kan levere tilbake varer i henhold til din angrerett vår butikk i Sinsenveien 4. Husk å ta med kvittering. Har du bestilt med Svea faktura må denne betales før du kommer i butikken. Faktura krediteres via Svea når varene er returnert og mottatt.

Ved reklamasjon på forbrukerkjøp må du kontakte oss enten på telefon eller mail, og forklare problemet. Så finner vi enkleste måte å løse problemet på. Det forutsettes at du har kvittering på varen som viser når den ble kjøpt.

Dersom det er mangler ved varen som er levert, ettersender vi det som mangler dersom det er mulig. Eller vi bytter til ny vare. Ved feil på varen sender vi ny etter å mottatt varen med feil. Vi sender returlapp som du bruker for innsending av varen.

Link til reklamasjonsskjema 

Vi anbefaler at du leser våre våre salgsbetingelser hvor du vil finne svar på mange spørsmål vedrørende dine og våre rettigheter og plikter.